Większość stron firmowych zawiera podstawowe informacje dotyczące danej firmy oraz branży, w której egzystują.

pisanie blogaRzadko spotyka się na nich dział aktualności, czy typową strefę blogową z najróżniejszymi informacjami, krążącymi wokół tematyki branżowej. Strony tego typu przypominają bardziej serwisy statyczne niż dynamiczne strony internetowe wspierane silnikami CMS, choć większość z nich takowy posiada.

Niechęć do bloga firmowego głównie dyktowana jest brakiem czasu, osoby, która by go poprowadziła. Jeżeli blogiem miałby zajmować się pracownik, wpłynęło by to znacząco na finanse firmowe. Często wprowadzając klientom tego typu rozwiązania, widzimy, że mało która tego typu serwis rozwija.

 

Przejdźmy zatem pytania z nagłówka. Jest wiele powodów, dla których warto prowadzić bloga w obrębie strony WWW firmowej. Blog może służyć do przybliżenia zagadnień związanych z naszą branżą, co za tym idzie może ułatwiać dokonywania wyboru pomiędzy zestawem usług czy też produktów. Zdarzają mi się rozmowy z klientami, podczas których tłumaczę pewne kwestie związane z danym zleceniem i słyszę taką odpowiedź: „Tak, wiem. Czytałem na waszej stronie”. Potencjalny klient może chcieć również przygotować do złożenia zamówienia. Jest wiele branż z specyficznym słownikiem, pojęciami, w których wszystko opiera się na niespotykanych na co dzień rozwiązaniach, przez co są obce dla większości. Zapoznanie się przez klienta z pewnymi informacjami ułatwi również i nam prowadzenie rozmowy. Są użytkownicy zdający się na doradztwo przedstawiciela handlowego, są też tacy którzy szukają i lubią wiedzieć. Prowadząc serwis powinniśmy myśleć o wszystkich grupach.

 

Informowanie klienta to tylko jedna z zalet. Blog firmowy to świetny pomysł na zwiększenie zasobności naszej strony internetowej w dodatkowe podstrony z treściami nasyconymi słowami kluczowymi. Strony WWW firmowe posiadające bloga w obrębie domeny mają znacznie więcej słów kluczowych, cennych nagłówków niż serwisy statyczne. Wyszukiwarki internetowe „lubią” często aktualizowane serwisy internetowe, bogate w treść. Bardziej im ufają, co przekłada się również na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Dobre blogi przyciągają użytkowników sieci, którzy lubią udostępniać dobrą treść. Dzięki temu zyskujemy darmową promocję serwisu, a nie ma lepszej niż polecenie strony innemu użytkownikowi. Zyskujemy również prawdziwe naturalne linki. Zwiększony ruch na stronie, to zwiększenie szansy na pozyskanie kolejnego klienta, a o to przecież chodzi.