Przed wejściem z biznesem do sieci internetowej w zależności od tego co robimy należy rozważyć dwie drogi produkcji serwisu internetowego. Możemy nasz kapitał zainwestować w stronę internetową lub internetowy sklep. Kiedy warto zlecić projektowanie sklepu internetowego, a kiedy strony www, dowiesz się właśnie z tego artykułu. 

 

Czym jest strona internetowa? 

Strona internetowa jest dokumentem wygenerowanym lub napisanym w języku HTML, język ten jest rozpoznawany przez przeglądarki internetowe i zamieniany na postać graficzną. W artykule rozważamy strony internetowe dla firm, ponieważ przedmiotem dyskusji jest świeży biznes. Witryny internetowe dla firmy zazwyczaj mają podobną budowę, jeżeli chodzi o zawartość treści. Są to zakładki opowiadające o firmie, o jej historii i osiągnięciach. Kluczowymi podstronami są te zawierające ofertę danej firmy, to dzięki niej użytkownik może dowiedzieć się o zakresie usług danego przedsiębiorstwa, a nawet jego cenach. Często spotkamy na serwisach firmowych galerię internetową, w której znajdziemy zdjęcia realizacji, siedziby firmy.  

Oprócz oferty na strona internetowych reprezentujących firmy, ważną rolę odgrywa kontakt, to dzięki stroną kontaktowym, przedsiębiorstwa działające w sieci otrzymują zlecenia, zapytania w sprawie swoich usług. 

Strony internetowe dla firm są witrynami typowo informacyjnymi, reprezentują biznes w sieci jak przedstawiciel handlowy. Przekazują informacje użytkownikom, odbierają od nich zgłoszenia i przekazują do zarządu firmy.  

Czym jest sklep internetowy? 

Sklep internetowy jest bardziej rozbudowaną stroną www. Również jego prezentacja odbywa się za pomocą renderowania kodu HTML, jednak w dzisiejszych czasach kod HTML sklepów internetowych jest generowany przez inne języki np.: PHP, dzięki temu sklep online swój wygląd buduje w zależności od działań użytkownika i jego operacji w obrębie serwisu internetowego.  

Tworzenie sklepu internetowego jest znacznie bardziej skomplikowane niż informacyjna strona dla firmy, co przekłada się na wyższe koszty produkcji. Sklepy internetowe oprócz zakładek statycznych z informacjami o firmie, czy stron kontaktowych posiadają szereg funkcji umożliwiających sprzedaż online.  

Katalog produktów, umożliwia prezentację oferty produktowej na serwisie internetowym, z możliwością wyszukiwania, przechodzenia do szczegółów danego produktu.  

Funkcja koszyka pozwala na dodawanie danego produktu do pamięci systemu. Dzięki temu cały czas możemy gromadzić interesujące nas pozycje. Możemy również nimi zarządzać, zwiększać ich liczbę lub usuwać. 

Płatności online pozwalają w prosty sposób zapłacić za wybrany towar, nie ruszając się z domu. Jest dość wiele metod płatności online. Handlowcy wybierają je w zależności od prowizji jakie pobierają operatorzy oraz w zależności od stopnia wygody opłacania należności przez użytkownika. 

Różnice między stroną internetową, a sklepem internetowym są znaczące. Mają wpływ na skuteczność promocji, w sieci internetowej, kształtowanie biznesu w internecie oraz na poniesione koszty na starcie biznesu online. 

Dla kogo jest strona internetowa? 

Strona internetowa jest dla przedsiębiorców zajmujących się głównie usługami, wykonywanymi za indywidualną wyceną. Na stronie internetowej tego typu firm, ofertę przedstawia się ogólnikowo jako zakres usług. Nie można przypisać do nich stałych cen, co za tym idzie nie można stworzyć stałego katalogu usług. Za pomocą strony internetowej można tego typu usługi promować w sieci, a klientom przysyłającym zapytania na skrzynkę poczty elektronicznej przygotowywać indywidualne wyceny. 

Dla kogo jest sklep internetowy? 

Sklep internetowy jest dla firm sprzedających produkty, usługi stałe do których można przypisać określoną cenę. Jednak najbardziej polecany jest dla przedsiębiorstw mających ofertę produktów fizycznych o długim terminie ważności. Jeżeli planujesz otworzyć sklep stacjonarny, sklep internetowy będzie świetnym rozszerzeniem biznesu, dzięki któremu wyjdziesz po za granice lokalne swego miasta lub swojej dzielnicy. 

Posumowanie 

Tak naprawdę wybór pomiędzy sklepem internetowym a stroną www, zależy od tego co oferujesz swoim klientom. Projektowanie sklepów internetowych jest dla firm, które są przedstawić stałą ofertę cenową w formie katalogu usług lub produktów. Strona internetowa jest dla firm których oferta jest bardzo elastyczna i za każdym razem dopasowuje się do indywidualnego klienta.