Jeszcze cztery lata temu pisząc artykuły o sklepach internetowych często wspominałem, że jeżeli prowadzisz sklep stacjonarny warto otworzyć sklep internetowy.

Jest to świetne rozszerzenie zasięgu działalności przy względnie niskim koszcie. Żadna inwestycja nie rozszerzy zasięgu sprzedaży sklepu stacjonarnego jak przejście z handlem do internetu. Czasy się zmieniają a najnowsze trendy działania w e-biznesie pokazują nową drogę dla przedsiębiorców.

Oczywiście stara prawda wyżej wymieniona jest jak najbardziej aktualna. Doszła jednak nowa odwrotna. Coraz częściej sklepy internetowe tworzą swe placówki stacjonarne i o tym będzie ten artykuł.

Sklepy internetowe dobrze radzące sobie w sieci decydują się na inwestycję otwierania sklepu internetowego ponieważ zdają sobie sprawę ze sporej liczby osób które nie kupują w sieci. Jest to 40% polskich internautów. Sklep stacjonarny to próba wyjścia właśnie do tych osób, które uważają świat rzeczywisty za jedyne miejsce do dokonywania zakupów. To nie jedyna zaleta otwarcia sklepu stacjonarnego. Zobacz ciekawe portfolio sklepów internetowych na (https://www.designcart.pl/portfolio.html);

Sklepy zazwyczaj powstają w większych miastach aby móc dotrzeć do jak największej liczby konsumentów. Tworzą zarazem rodzaj magazynu na towar co usprawnia dostawę do klienta. Sklepy internetowa z placówkami stacjonarnymi mogą swoim klientom w okolicy zaoferować dostawę zamówionych produktów tego samego dnia. Szybciej się już nie da dlatego jest wyprzedzająca konkurencję opcja, zwłaszcza że klienci kupujący online nie lubią czekać i unikają sklepów internetowych w których na otrzymanie zamówienia czeka się ponad trzy dni.

Znaną też metodą dostawy możliwą dzięki sklepom stacjonarnym jest odbiór osobisty ten pozwala na zwiększenie rachunku na miejscu i na zacieśnianie relacji z klientem. Z tej opcji korzystają zwłaszcza większe sieci handlowe i to w różnych branżach. Umożliwiają zamówienie i wybranie sklepu w którym się odbierze towar, a w przypadku braku jest dowożony z najbliższej placówki w której jest dostępny. Cała operacja logistyczna trwa niecały dzień.

Sklep stacjonarny pomaga budować silną markę, Firmy obecne na rynku fizycznym są darzone większym zaufaniem przez konsumentów. Pozwala budować wierną społeczność wokół sklepu internetowego.