Rozszerzenie sieci internetowej o miliony nowych użytkowników dało gospodarce nowy kanał sprzedaży jakim były i są dalej sklepy internetowe. Na początku istnienia sieci zdatnej do prowadzenia sprzedaży w tym kanale, wyglądały one zupełnie inaczej niż obecnie.

Nie była to sprawka jedynie ograniczeń technologicznych, ale i braku potrzeby tworzenia oryginalnej warstwy wizualnej. W czasach gdy sprzedaż e-commerce się dopiero formowała. Uwaga projektantów skupiała się zupełnie na innych problemach, takich jak sama funkcjonalność czy przyjazny interfejs dla użytkowników. Sklepy internetowe były nowością ich obsługa nie była super prosta. Obecnie mamy utarty schemat interfejsów do których użytkownicy sieci internetowej przyzwyczaili się. Schemat ten był budowany latami. 

katalog produktu dopasowany do potrzebDzisiaj obsługa komputera, a w tym sieci internetowej to standard, dla wielu pokoleń to już oczywistość. Serwisy internetowe stosują utarte ścieżki obsługi tak aby każdy nowy odwiedzający w oparciu o wcześniejsze doświadczenia w sieci, był wstanie obsłużyć nową witrynę internetową. Mamy do dyspozycji super szybkie łącza internetowe, o których dziesięć lat temu fantazjowano, technologię dla której nie ma rzeczy niemożliwych jeżeli chodzi o funkcjonalność serwisów internetowych. Głównie te powody sprawiły że obecnie w sieci mamy dostęp do milionów różnych sklepów internetowych rozsianych po całym świecie. Z tą ilością wiąże się dość spory problem. Jak rozróżnić jednego sprzedawcę od drugiego. Obecnie główny nacisk przy projektowaniu sklepu internetowego kładzie się na jego wygląd, prezentację na urządzeniach mobilnych oraz tych stacjonarnych. Funkcjonalność jest standardowa i oczywista. Tworzy się projekty o nietypowym działaniu, jednak jest to zdecydowana mniejszość. 

Sukces sklepu internetowego dzisiaj, zależy w dużej mierze od jego wyglądu oraz od jakości i sposobu prezentacji produktów. Sposób prezentacji produktów jest tematem na osobny artykuł, także dzisiaj zajmiemy się jedynie wartą wizualną – szatą graficzną. Jak sklep internetowy powinien wyglądać?

Sklep internetowy powinien swym wyglądem nawiązywać do barw firmowych. Tak aby kojarzył się z daną firmą, a klient wchodzący na sklep internetowy, znający firmę wiedział że dobrze trafił. Dobrym pomysłem jest umieszczanie banerów, w z wysokiej jakości zdjęć nawiązujących do branży, w której działa sklep. Zdjęcia powinny być odpowiednio zoptymalizowane.

Estetyka to podstawa. Jeżeli nie do końca wiesz co chciałbyś osiągnąć, idź w elegancję. Zobacz przykłady eleganckich sklepów internetowych lub nowoczesnych ale zarazem nawiązujących do stylu retro. Elegancka i estetyczna szata graficzna z góry narzuca trzymania się pewnych schematów wizualnych pozytywnie wpływających na czytelność serwisu internetowego oraz jego prostą obsługę. Dalej wystarczy, że go graficznie odpowiednio spersonalizujesz. 

Aby sprzedawać w sieci w dzisiejszych czasach nie musisz głowić się nas funkcjonalnością sklepu internetowego. To wszystko już jest w zasięgu ręki. Najważniejsze to obrać odpowiedni styl, który sprawi że użytkownik będzie czuł się dobrze na Twoim serwisie internetowym i zacznie robić zakupy. Szata graficzna nie powinna przeszkadzać w przeprowadzaniu zamówienia, powinna w tym pomagać. W sieci jest dostępnych mnóstwo przykładów wzorowych pod względem graficznym sklepów internetowych, które mogą Cię zainspirować.